Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Fællesskaber, leg og tid

I børnehaven er der leverum og fællesskaber som etableres gennem leg, tid og betydningsfulde relationer.

Fællesskaber for alle
Vi arbejder med fællesskaber, sammenhold og aktivitets- og temagrupper. Børnene leger på tværs af alder, interesser og stuer. Rytmen i vores børnehavedage indeholder altid fællesskaber og fælleslege for børnene at indgå i. Vi praktiserer hjælpsomhed og vi anvender et inkluderende og inviterende fællessprog.  

Legen er noget
I vores pædagogiske praksis er legen det vigtigste element af dem alle. Legen er børnenes virkelighed og måde at have funktion og skabe betydning på. Derfor er en væsentlig del af vores pædagogiske praksis bygget op af eller omkring børnenes leg. Børnenes leg er at finde overalt i vores pædagogik, dagsrytme, traditioner og aktiviteter.

Tid skal til
Vi arbejder med begreber som tid og nuvær. Det betyder, at vi er i oplevelser, udviklingsskridt og erkendelsesprocesser sammen med børnene lige nu mens de giver mening for børnene. Det er en værdi for os, altid at have det pædagogiske nærvær som det enkelte barns behov og udvikling kalder på.